کریس ایوانز

متولد: 1359/10/22 در بوستون
ملیت: آمریکایی

بیوگرافی:


کریستوفر رابرت "کریس" ایوانز بازیگر آمریکایی است. او متولد ۱۳ ژوئن ۱۹۸۱ است.

او در بوستون و در ایالت ماساچوست به دنیا آمد اما دوران نوجوانی اش را در سادبری سپری کرد.

او خواهری بزرگتر به اسم کارلی و یک خواهر کوچکتر به اسم شانا و برادری به اسم اسکات دارد که او نیز بازیگر است. البته او دو خواهر و یک برادر ناتنی هم دارد که بچه سال اند.

ایوانز و خانواده اش کاتولیک‌های مسیحی هستند. از طرف مادری مادربزرگ او ایرلندی و پدربزرگ اش ایتالیایی است. از طرف پدری هم پدربزرگ او انگلیسی و اسکاتلندی است و مادربزرگی آلمانی دارد!

در سال ۲۰۰۰ با بازی در یک سریال به نام جنس مخالف در تلویزیون‌ها ظاهر شد و حضور کوتاهی در فراری داشت.

پس از آن او سال ۲۰۰۴ در فیلم‌های نمره کامل و موبایل حضور داشت اما وقتی او به شهرت رسید که در فیلم ۴ شگفت‌انگیز در نقش مشعل انسان/ جانی استورم نقش آفرینی کرد. او در قسمت دوم این فیلم هم حضور داشت.

ایوانز پس از مشعل انسان در سال ۲۰۱۱ برای بار دوم نقش یک ابرقهرمان دیگر کاپیتان آمریکا را بر عهده گرفت و توانست جای پای بیشتری در هالییوود باز کند.
ایوانز با همین نقش کاپیتان آمریکا در سال ۲۰۱۲ در فیلم انتقام جویان که تبدیل به سومین فیلم پرفروش تاریخ در ان زمان شد حضور داشت. پس از آن هم در فیلم کاپیتان آمریکا: سرباز زمستاننقش آفرینی کرد.

 

در سال ۲۰۱۵ او در فیلم انتقام جویان: عصر اولتران حضور داشت و هم اکنون وی برای فیلم کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی در نقش کاپیتان آمریکا/ استیو راجرز مقابل دوربین فیلمبرداری می‌رود.

وی با جسیکا بیل آشنا شد. او و بیل با هم در فیلم موبایل ساخت ۲۰۰۴ و لندن ساخت ۲۰۰۵ بازی کردند ولی در سال ۲۰۰۶ از هم جدا شدند.

کریس ایوانز همچنین دوستی خوبی با آنتونی مکی و کوبی اسمالدرز و هایلی اتول و کریس همسورث و سباستین استن دارد.

آثار: