حمیدرضا افشار

متولد: 1343/1/9 در تهران
ملیت: ایرانی

بیوگرافی:


حمیدرضا افشار؛ کارگردان، بازیگر و مدرس سینما و تئاتر است، وی تحصیلات دبیرستانی را در دارالفنون تهران به سرانجام رساند و تحصیلات تکمیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته بازیگری را در دانشگاه تهران و دانشگاه تربیت مدرس گذراند. وی فارغ‌التحصیل دکتری در مطالعات اجرا و فیلم (Film – Performance)دانشگاه رویال هالووی لندن است.

برخی از حوزه‌های تحقیقاتی انجام‌شده وی مشتمل بر پرفورمنس، تئاتر پست‌مدرن و مطالعات بینا رسانه‌ای، تئاتر فیزیکان و تجربی، تعزیه، تئاتر ایرانی، تئاتر رادیویی، تله‌تئاتر، اقتصاد تئاتر، تئاتر انگلستان و سینمای مدرن ایران، سینمای مدرن انگلستان است.

ازجمله آثار مکتوب او می‌توان این موارد را برشمرد: «تئاتر شنیداری»، «سینمای وند رس و فیلم جاده‌ای»، «کتاب شکسپیر در سینما»، «کتاب اصول تهیه‌کنندگی رادیو» و «بررسی تحلیلی تئاتر قبل و بعد از انقلاب اسلامی.»

 

ازجمله آثار سینمایی که حمیدرضا افشار در آن‌ها به ایفای نقش پرداخته می‌توان از «محرمانه تهران» به کارگردان مهدی فیوضی، «پروانگی» به کارگردانی قاسم جعفری، «محاکمه در خیابان» و «رئیس» به کارگردان مسعود کیمیایی، «شوکران» به کارگردان بهروز افخمی، «رگبار» به کارگردانی بهرام بیضایی و... نام برد.

گالری تصاویر: